haLamAn ^_^ Chuiey tieymAh

Sabtu, 8 Jun 2013

the end of my holiday !


assalamualaikum ,
lama sudah tak tulis blog ..
tinggal 1 hari jak cuti,pastu sekolah sudah !
pejam celik,pejam celik .eh , SABTU !besok AHAD . besoknya ISNIN! rindu sama kawan-kawan ! b'coz, kalau sedih atau happy , kawan mesti ada disisi ! kena marah,denda,buat kesalahan,buat bising and macam-macam lagi.mesti kawan jadi penghibur hati.time cuti x pergi mana-mana, luangkan lebih masa dengan keluarga.. time cuti ni,pi shan shui jakk! itu pun pak cik yang sponser ! best giler mandi kolam...turun mandi jam 11:13 . tengah hari baru sampai.. tulah muka ni hitam-hitam sudah !hehe , risau choy !time mandi,pakcik ajak main bola, main jak lah.pastu datang kazen . ajak lompat-lompat sambil berenang.apalagi datang semua kazen aku mahu ikut main.pegang tangan ,pastu sama-sama melompat. pak cik aku yang dari KK . merakam gelagat kami..huhu ! pastu bergambar..kalau perut bagi siren,baru naik.makan ayam goreng jerr,x baik makan banyak-banyak time mandi.. nanti berat la pula! time kami syok mandi, pakcik ,makcik aku yang x mandi pulah tengok pak cik aku yang dari KK ni buat SILAP MATA .. kami pun yang di dalam kolam ,terhenti sekejap..maw tengok aksi pak cik !
AINA, adeq kepada kakak ipar . sama umur ,tapi lebih matang dari aku lah.ajak pi keliling tu kolam..tuk-tuk setengah kolam jak dikeliling,kan banyak lelaki cina yang mandi juga.. ada kakak ni sambut bufday, bising lah..'huppy birthday to you'! kami pun ikut nyanyi ! haha , 
    sebelum ini , ada pergi majlis kawin. kakak kawan aku. cantik pengantin itu.time enjoy ate, ada seorang pak cik.nak duduk tempat kami.coz tempat lain penuh.ramai tetamu.aku angkat muka, tuk-tuk rupanya lelaki itu CIKGU aku time sekolah rendah.. 'eh,fatimah !' cikgu tu cakap.dia pun terkejut! aku lagilah. dia datang seorang jer..bini anak semua tu tinggal dirumah !sebelum pi majlis itu, sempat bergambar.kalau mahu jadi PHOTGRAPHER , mestilah start dari sifat suka bergambar kan?! betul ka tidak? haha , ni dia gambar aku ! 
  

x puas bergambar bersendirian , pi bergambar ngan kakak , LIKE SISTER ,LIKE YOUNGER SISTER ! 
 
rindu lah ngan kawan baik aku , ANIS SHAHIRA. dia mahu pindah ..hurm,mesti bosan kan?! dia ni baik,penyayang,pandai,lebih matang, and banyak lagi.. anis , aku harap kau tidak akan melupakan kami disini. susah senang kita bersama, akan aku ingat selalu ! aku tiada hadiah yang berharga untuk diberikan kepada muh, tapi hanya DOA yang tulus dari hati .aku jadika sebagai hadiah TERISTIMEWA buat mu , sayang anis . 
 
nampak dari air muka jer, tahu sudah kan anis ni budak baik. dia tak banyak mulut.tapi OTAK nya geliga.. nanti aku tulis biodata kawan aku yah ?! tapi, mesti minta izin lah dulu ngan tuan punya badan ! 

okey , sampai sini dulu.. selamay petang kawanss !

2 ulasan: