haLamAn ^_^ Chuiey tieymAh

Ahad, 29 September 2013

Cerita Hari Jumaat ! XD



assalamualaikum and selamat tengah hari  XD !!
Pada hari Jumaat yang lalu  27.09.2013 rancangan kami mahu pergi ke SK KINABUTAN  (bekas sekolah rendah) ramai-II !  tapi , masalahnya kami 4 orang jak yang pergi !  hampeh taw !! btw , sebelum aku gerak dari rumah tu , aku lambat lambat bersiap . Sebab aku sangka lama lagi mahu jalan . kan aku ikut makcik aku . Tiba-tiba "ponn !! pon !!! pon !! Ya Allah , huru hara aku dibuatnya . aku main ambil kasut jak , aku sangka stokinng ada dua-dua dalam kasut juga . Rupa-rupanya , sob..sob.... !! -_-'

Stoking aku tertinggal di rak kasut !!!   Arrgghh ,  dalam kereta macam cacing 
kepanasan aku !! HA HA ! XD  aku turun d'pondok bas sekolah rendah . terhinjut-hinjut aku .  aku bagi turun skirt , bagi tutup kaki !  ndey -_- MALU berhabis . lagi malu time kawan aku Shakir bagi kena aku !! hishh , 
Shakir


           HAHA !! OTOKk !! mana stoking mu ? hehe , matilah kw !!
timah Otokk !! hahahah !! :P   








timah


                                                     eee , tinggal bha stoking aku !! bukannya aku sengaja pun !!  huru hara aku naik kereta tadi . 
Hish , Diamlah kau SHAKIR !!!!  XD









daripada dengar c shakir mengejek , bagus aku masuk kawasan sekolah . lagipun ada juga c Suhana . budak form1 merangkap besties n adik angkat ! uccehh XD . Time kami didepan bilik guru takut takut mahu masuk !! HA HA ! seganlah katakan ! XP . Cikgu Isnira Ibrahim , penolong kanan hal ehwal sekolah tiba-tiba depan kami ! "assalamualaikum cikgu . Apa khabar?" "waalaikumsalam , tingginya kamu !"   Inilah cikgu-cikgu sekolah rendah , pantang nampak aku mesti cakap "tinggi kau fatimah " "tinggi dia " Ya Allah ,tingginya dia"
Cikgu Oh Cikgu !!  Jumpa teacher Rahsia , "eh , kamu bha ni" hehhe , ex-guru sains !
teacher ni lah yang bawa kami masuk bilik guru . Aku dan Suhana salam semua cikgu yang ada dalam bilik guru tu . Hehe , teacher Rahsia bercerita tentang hadiah UPSR . tiba-tiba madam yang duduk sebelah aku , tanya aku ! "eh ,madam sudah bagi kau hadiah ka?" "tiadalah madam bagi"timah . "ambil handbag madam "!! madam Aisah .  

"Berapa orang kamu dapat "A" english ?" "5 orang , saya ,Khasrina
Zaty,Miza and Ghazi . " "Nah , bagi-bagi kamu 5 " ditangan aku 1 keping not rm50 . "sengaja dorang tayang muka pergi sini , mahu tagih hadiah , HAHA !" . cikgu Lia . "HAHA ,
taklah cikgu "btw , thengs madam Aisah !!

Sa pai jak disekolah . Gembira betul c Khasrina  dapat rm10 .sebab Sabtu dia bilang mahu hang out . HA HA ! bertambah money . lepas semua aku sudah bagi , ada rm10 lagi ditangan aku. duit ini untuk c Ghazi , tapi masalahnya c Ghazi di Semenanjung . Takkan mahu dipost , kan?!!!  aku sudah CB madam mengenai hal ini . mudah-mudahan madam perasan CB aku . amin !!!

"Samsir , welcome back !" satu kelas sambut kedatangan c samsir . dia kan bekas accident time raya ke-3 ,kalau tidak silap , hari jumaat tu baru masuk . kami semua tengok dia naik tangga . time tangga terakhir baru sampai kekelas , kami semua kira anak anak tangga. semua pelajar yang ada dikelas masing masing hairan kenapa kami bising . Macam mana dorang tak hairan ,satu kelas kami keluar , andthen buat bising !!!
"9 8 7 6 5 4 3  2 1, Jyeahhh ""
ketawa jak c samsir tengok kami semua . hehe , sihat sudah c samsir , boleh berjalan sudahh . MALU n MALU ...!!  "woi , timah gantung sudah yah . tiada sudah stokingnya !"
"Ya Allah !! diam diam sak aku " hahah . XD

time belajar Agama Islam  , Ustad encem yang ganti ! huhu , "ustad encem ialah gelaran kepada ustad Zulfaqar . Ustad ni dipanggil encem sebab , dialah ustad paling muda disekolah . And , gelaran ini budak form1  yang bagi . "fatimah , saya tulis namamu ni , bising kau ya"!
"ustad , saya mahu bagitahu kenapa kami dapat makannan free ni , ustad ni !!" hehe XD


Kami semua happy time hari JUmaat tuh , time Maths pula 8 helai paper PBS Maths aku hantar . Jyeah !!  kuiz maths 123 pun aku sudah hantar !! hehe , 
Ok , bye reader semua !!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan